Yenilikçi anlayışımızla Bilişim Eğitim Kurumları olarak, değişimin ve gelişimin öncüsü olmaya devam ediyoruz. Ankara’da özel okullar arasında uyguladığımız eğitim sistemimizle LGS de en başarılı okul olmaktayız. Öğrencilerimizin her açıdan gelişimlerini destekleyebilmek için farklı çalışmalar yürütmekteyiz. Her sene düzenlemekte olduğumuz seviye belirleme sınavı da bunlardan bir tanesidir. 2024 – 2025 eğitim ve öğretim döneminin başında gerçekleştireceğimiz 8. sınıf seviye belirleme sınavı sayesinde, her öğrencimiz kendi seviyesine uygun sınıflarda eğitim alma olanağına sahip olur. Düzenlenecek özel okullar sınavı için öğrencilerimizin çalışmaları gereken konular dahil, sınavla ilgili her bilgi tüm öğrenci ve velilerimizle paylaşılmaktadır.

sayısal sınıf belirleme sınavı

Sınav Detayları

8. Sınıf Seviye Belirleme Sınavı

Sayın Velimiz,

2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı’nın başında 8. Sınıf öğrencilerimizin öğrenim görecekleri şubeleri belirlemek maksadıyla yapacağımız SBS’ de öğrencilerimize yöneltilecek soruların dağılımı aşağıda verilmiştir. Sınav çoktan seçmeli test şeklinde olacaktır. Her bir öğrencinin her bir ders testine ait net sayısı; ilgili teste ait doğru cevap sayısından yanlış cevap sayısının üçte biri çıkarılarak bulunur.

Tarihi : 26 Ağustos 2024 Pazartesi

Sınav Saati : 10.00

Sınav Yeri : Bilişim Koleji

Soru Sayısı : 60 (Türkçe:20 – Matematik:20 – Fen Bilimleri:20) 

Sınav Süresi : 100 Dakika

8. Sınıf Seviye Belirleme Sınavı Konuları

Türkçe

  • Bağlamdan hareketle bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.
  • Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler.
  • Metin türlerini ayırt eder.
  • Zarfların metnin anlamına olan katkısını açıklar.
  • Metindeki iş ve işlem basamaklarını kavrar.
  • Metnin içeriğini yorumlar.
  • Yazdıklarını düzenler.
  • Metnin içeriğini yorumlar.
  • Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
  • Basit, türemiş ve birleşik fiilleri ayırt eder.
  • Metindeki anlatım biçimlerini belirler.
  • Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
  • Yazdıklarını düzenler.
  • Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
  • Metnin konusunu belirler.
  • Bağlamdan hareketle bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.
  • Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
  • Anlatım bozukluklarını tespit eder.
  • Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
  • Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar.

Matematik

  • Rasyonel sayıların kare ve küplerini hesaplar.
  • Rasyonel sayılarla işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer.
  • Tam sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar.
  • Rasyonel sayıları ondalık gösterimle ifade eder.
  • Bir doğal sayı ile bir cebirsel ifadeyi çarpar.Cebirsel ifadelerle toplama ve çıkarma işlemleri yapar.
  • Sayı örüntülerinin kuralını harfle ifade eder, kuralı harfle ifade edilen örüntünün istenilen terimini bulur.
  • Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemi tanır ve verilen gerçek hayat durumlarına uygun birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem kurar.
  • Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemi tanır ve verilen gerçek hayat durumlarına uygun birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem kurar.
  • Gerçek hayat durumlarını inceleyerek iki çokluğun ters orantılı olup olmadığına karar verir.
  • Bir çokluğun belirtilen bir yüzdesine karşılık gelen miktarını ve belirli bir yüzdesi verilen çokluğun tamamını bulur.Bir çokluğu diğer bir çokluğun yüzdesi olarak hesaplar.
  • Bir çokluğun belirtilen bir yüzdesine karşılık gelen miktarını ve belirli bir yüzdesi verilen çokluğun tamamını bulur.
  • İki paralel doğruyla bir keseninin oluşturduğu yöndeş, ters, iç ters, dış ters açıları belirleyerek özelliklerini inceler; oluşan açıların eş veya bütünler olanlarını belirler; ilgili problemleri çözer.
  • Çokgenlerin köşegenlerini, iç ve dış açılarını belirler; iç açılarının ve dış açılarının ölçüleri toplamını hesaplar.
  • Çokgenlerin köşegenlerini, iç ve dış açılarını belirler; iç açılarının ve dış açılarının ölçüleri toplamını hesaplar.
  • Devirli olan ve olmayan ondalık gösterimleri rasyonel sayı olarak ifade eder.
  • Eşkenar dörtgen ve yamuğun alan bağıntılarını oluşturur, ilgili problemleri çözer.
  • Doğru ve ters orantıyla ilgili problemleri çözer.
  • Çokgenlerin köşegenlerini, iç ve dış açılarını belirler; iç açılarının ve dış açılarının ölçüleri toplamını hesaplar.
  • Bir doğal sayı ile bir cebirsel ifadeyi çarpar.Cebirsel ifadelerle toplama ve çıkarma işlemleri yapar.

Fen Bilimleri

  • Mitozun canlılar için önemini açıklar.
  • Mayozun canlılar için önemini açıklar.
  • Yer çekimini kütle çekimi olarak gök cisimleri temelinde açıklar.
  • Karışımların ayrılması için kullanılabilecek yöntemlerden uygun olanı seçerek uygular.
  • İnce ve kalın kenarlı merceklerin odak noktalarını deneyerek belirler.
  • Kinetik ve potansiyel enerji türlerinin birbirine dönüşümünden hareketle enerjinin korunduğu sonucunu çıkarır.
  • Yaygın bileşiklerin formüllerini, isimlerini ve bazı kullanım alanlarını ifade eder.
  • Gözlemleri sonucunda cisimlerin, siyah, beyaz ve renkli görünmesinin nedenini, ışığın yansıması ve soğurulmasıyla ilişkilendirir.
  • Fiziksel anlamda yapılan işin, uygulanan kuvvet ve alınan yolla ilişkili olduğunu açıklar.
  • Karışımları, homojen ve heterojen olarak sınıflandırarak örnekler verir.
  • Ayna çeşitlerini gözlemleyerek kullanım alanlarına örnekler verir. Düz, çukur ve tümsek aynalarda oluşan görüntüleri karşılaştırır.
  • Ortam değiştiren ışığın izlediği yolu gözlemleyerek kırılma olayının sebebini ortam değişikliği ile ilişkilendirir.
  • İnsanda üremeyi sağlayan yapı ve organları şema üzerinde göstererek açıklar.
  • Embriyonun sağlıklı gelişebilmesi için alınması gereken tedbirleri, araştırma verilerine dayalı olarak tartışır.
  • Uzay teknolojilerini açıklar.
  • Atomun yapısını ve yapısındaki temel parçacıklarını söyler.
  • Ortam değiştiren ışığın izlediği yolu gözlemleyerek kırılma olayının sebebini ortam değişikliği ile ilişkilendirir
  • Yıldız kavramını açıklar.
  • Evsel atıklarda geri dönüştürülebilen ve dönüştürülemeyen maddeleri ayırt eder.
  • Geçmişten günümüze, hücrenin yapısı ile ilgili görüşleri teknolojik gelişmelerle ilişkilendirerek tartışır.

Not: Din Kültürü, Sosyal Bilgiler ve İngilizce derslerinden sınıf belirleme sınavında soru sorulmayacaktır.

Deneyimli ve alanında uzman öğretmen kadromuz ve yeni nesil eğitim anlayışımızla, yabancı dil eğitimini öğrencilerimize bir bütün olarak aktarmaktayız. Okuduğunu ve duyduğunu anlayabilen, kolay bir şekilde metin yazabilen ve akıcı olarak konuşabilen bir gençlik yetiştirmek amacıyla çalışmaktayız. Tüm bu çalışmalarımız, Ankara’da özel okullar arasında Bilişim Kolejini, en iyi özel okullar içerisinde yükseltmektedir.

LGS de en başarılı okul olan Bilişim Koleji olarak farkımız, öğrencilerimizi sadece akademik anlamda destelemekle kalmıyor olmamızdır. Aynı zamanda sanatsal, kültürel ve sosyal gelişimlerini de yakından takip etmekteyiz. Yeni bir dil öğrenen, öğrencilerimiz farklı kültürden insanlarla tanışmaktan ve etkileşim kurmaktan korkmaz. Böylece yeni insanlar, yeni kültürler ve yeni deneyimler edinmiş olurlar. Bu da bizim en iyi özel okullar arasında olmamızı sağlayan etkenlerden biridir.

Eğitim döneminin başında düzenleyeceğimiz özel okullar sınavı 8. sınıf seviye belirleme sınavı toplamda 50 çoktan seçmeli sorudan oluşur ve öğrencilerimize 90 dakika zaman tanınır.

Seviye belirleme sınavı aynı zamanda, yaz tatili içerisinde öğrencilerimizin derslerden kopmalarını ve konularını unutmalarını önleyen bir uygulamadır.

Tüm öğrenci ve velilerimize iyi tatiller dileriz.